آخرین اخبار

ماجرای ۳ راس کل و بز وحشی زنده در یک دامداری گچساران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اجرای حکم تفتیش از یک دامداری در گچساران ۲راس کل و یک راس بز زنده کشف و ضبط شد .

اشتراک گذاری
18 آذر 1402
کد مطلب : 10172

اسلام جاودان خرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران گفت: به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری سه راس کل و بز وحشی در طویله یک دامدار در شهرستان گچساران ، پس از اطمینان از صحت و سقم گزارش ، مامورین ساعتی پیش با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی و اخذ مجوز وارد دامداری شدند .

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد :پس از بررسی طویله های این دامداری مشخص شد که متهم سه راس کل و بز را در یکی از طویله های این دامداری نگهداری می کند .

وی گفت : ظاهر هر سه راس کل و بز وحشی  از نظر جسمانی سالم هستند، اما متاسفانه به دلیل جدا کردن آنها از طبیعت و زندگی در یک محیط بسته ، نیازمند یک دوره زیادی از تیمارداری  زیر نطر دامپزشک است که سلامت آنها را تائید و ببینیم امکان بازگشت به طبیعت را دارند یا خیر.

جاودان خرد با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که متخلف چگونه و از چه راهی  این حیات وحش را به دام انداخته است گفت : هنوز معلوم نیست که متهم چگونه و از چه راهی توانسته است ۲ راس کل و یک راس بز را زنده گیری کند که پس از اقدامات قضایی معلوم خواهد شد.

وی افزود: اما زنده گیری حیات وحش به دلیل عدم نیاز به اسلحه و فقط با داشتن مهارتی خاص، متخلفینی که سلاح در اختیار ندارند  از این روش استفاده می کنندو همچنین با توجه به اینکه صدای شلیک گلوله ایجاد نمی شود و عدم آگاهی محیط بانان از حضور شکارچی در منطقه، این دسته از متخلفین به ندرت دستگیر می شوند.

جاودان خرد با اشاره به اینکه  مطابق با ماده ۱۰ قانون شکار و صید ، هرگونه خرید، فروش، عرضه ،حمل ونگهداری حیات وحش زنده یا  آسیب دیده یا اجزاء بدن آنها بدون هماهنگی با محیط زیست جرم بوده و مستوجب مجازات قانونی است ادامه دا : مطابق با این ماده قانونی حیات وحشی که بدون هماهنگی با محیط زیست به هرنحوی در منازل مسکونی نگهداری می شوند جرم بوده و مطابق با قانون با نگهدارنده آن برخورد قضایی صورت خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکراز همراهی خوب مردم طبیعت دوست گچساران و مسئولان ارشد قضایی این شهرستان با محیط زیست بیان کرد: متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد ضمن آنکه از مردم طبیعت دوست تقاضامندیم که درصورت مشاهده هر ک.نه تخلف زیست محیطی با سامانه رایگان و مردمی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنید.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =